Jag ser ner på alla som ser ner på dig

Jag är nära att bryta med body shop, ja det är sant. Jag tror och känner att vår relation börjar spricka i fogarna för de som alltid har verkat som de bästa för miljön/djur/människor har visat sig vara en bluff, eller de känns mer och mer så iaf. Väldigt mycket mat och hudprodukter känns som de är massa skit och grejer i. Dels alla dessa E-ämnen, min största rädsla just nu, vill inte äta nånting med sånt i, de kan ju i princip vara va fan som hälst. Dessutom vill jag hälst inte äta saker som inte är ekologiskt odlade/framställt eftersom man inte kan veta vad för bekämpningsmedel de har använt, visst de kan man ju inte veta annars heller men de är ju antagligen bättre med ekologiskt.
Just detta med bodyshop handlar mycket om att jag har läst att dom använder vissa grejer som inte alls är så bra i sina produkter, och jag vet att jag egentligen itne ska skriva såhär utan riktiga källor men jag tror faktiskt på de till viss del. Så nu har jag bestämt mig för att försöka bli av med allt halvfabrikat, alla onödiga E-ämnen osv, allt onödigt dvs och försöka leva så "rent" som möjligt. Därför ska jag ge Lush en chans, dom har också icke djurtestade produkter och vissa grejer är helt veganska, sjukt bra. Dessutom försöker dom ha så lite som möjligt förpackat i typ plastburkar och liknande för att spara så mycket som möjligt på miljön, bra bra. Dom är lite dyrare än BS men de kanske är värt de.

Kommer nor fler uppdateringar soon för jag har en miljon grejer som behöver komma ut.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0