Dilemman

Läste för några dagar sen blondinbellas blogg (!) jag gillar inte henne men läser ändå bloggen då och då, som många andra. I vilket fall som hälst skrev hon om shopppingberoende och de fick mig att tänka till lite, för sitter jag inte här var och varanna dag och drömmer mig bort bland kläder och möbler osv, grejen är ju den att mycket av mina pengar går åt till mat och fika när man är emd kompisar och den här månaden har de blivit ovanligt mycke kläder och skor. Mitt stora dilemma är ju att jag får fet ångest av just pengar och jag erkänner att jag har skitsvårt att tygla mig när jag väl vill ha nått, kan inte låta bli att köpa saker fast jag borde. Så vad gör man?

Mitt andra dilemma just nu är min kost, den suger. Jag äter alldeles för lite och för onyttigt. De här är de som är jobbigast just nu, jag vet inte hur jag ska göra för att få de bra och jag har inte stödet att få de att gå bra. Detta gör mig så ledsen för jag vill vara nyttig och inte äta ordentligt, jag märker ju hur dåligt jag äter när jag är ständigt trött och utmattad. Mycket av problemet är ju att ingen kollar mig, jag begär inte av mina kompisar att dom ska kolla allt jag äter och hemma är de ju ingen som kollar så noga eftersom jag lagar min egen mat, de är så jädrans svårt de här med mat. För att dessutom lägga på jobbiga faktorer så har jag en jävligt dålig relation med mat, jag gillar inte att äta och är väldigt kräsen.
Någon som är i samma situation eller har tips?

Kommentarer
Postat av: Carro

Påminn mig om att vi ska prata om det här, jag kan nästan allt som har med mat och sånt att göra... tyvärr. Känner igen problemen.

...Och om du vill kan jag kolla dig, när jag ändå håller på liksom :)

2009-05-10 @ 15:39:00
URL: http://dromedarkatten.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0