The Cove

 

Var just in på Djruens rätts hemsida och skulle kolla olika aktivistmaterial när jag hittade info om "The Cove" en ny film som berättar om delfinslakten som pågår i Japan. De dödar stora mängder delfiner och valar för att hitta de "perfekta" djuren som kan användas på zoon och djurparker. All denna jakt sker i en liten kuststad i Japan som heter Taiji, den är stenhårt bevakad och befolkningen är enormt fientlig mot alla journalister och personer som försöker ifrågasätta det här.

Jag själv som är extrem emot all sorts dödande av levande varelser tycker såklart dehär är sjukt, de är förfan vidrigt. Jag var ju tvungen att söka lite på youtube för att hitta mer filmer och bilder och mycke av det jag såg där var så hemskt att jag bara ville gråta (varnar känsliga läsare att kolla på dem men filmen här ovan är inte så farlig och det är inte massa blod och lik överallt). Hur kan nån bete sig såhär grymt mot en annan levande varelse med tankar och känlsor? Mitt enda svar är att de här måste vara helt känslolösa personer. Usch.

Källa: The Cove Sverige

 


Kommentarer
Postat av: Karoline

Kärlek på den filmen!

2010-02-11 @ 17:13:12
URL: http://trahison.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0