Hellre tjock och lycklig än smal och olycklig

Det är fredagskväll, jag sitter framför tvn med en påse chips och läsk i ett stort glas och kan inte hjälpa att känna mig lite skyldig, antar att flera känner igen sig? Sen tänkte jag efter, varför skulle jag inte få göra de? Bara för att jag inte är perfekt smal och har lite fett här och var så måste väl jag också få äta lite "skit" ibland. Egentligen hatar jag att tanken kommer upp men de är ju inte lätt när man ständigt prackas på olika åsikter om att man ska vara snygg, smal och perfekt. Men nu är de så att jag är inte smal, kommer aldrig bli. Jag är mullig och har gropar på låren och jag borde inte tvingas skämmas för det ständigt för de gör man ju.
Först gångerna jag sov med Alex så var det SKITJOBBIGT, jag skämdes för varje liten del av min kropp och mådde uselt, fortfarande kommer tankar om hur "äcklig" min kropp är. Det är helt samhällets fel att jag, och många andra tjejer med mig, tänker såhär. Jag är inte tjock, jag har bara lite extra hull, men de är ju inte okej, nä inte fan ska man ha fett på kroppen. DET ÄR FAN SJUKT!

Vad jag försöker komma till är att jag HATAR samhället som gör att jag och alla andra känner såhär så nu tänker jag slå ett slag för mysfett, det är bara mysigt och fint. Och ät det ni vill i okej mängder, det är OKEJ!

Kommentarer
Postat av: Linnéa

håller helt med dig!

2010-03-13 @ 00:18:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0