Arbetslöshetens baksida (som om de fanns nån framsida)

Japp nu sitter jag här och är råpank och behöver, ja verkligen BEHÖVER en del grejer och har inte råd.
Jag måste ha ett par nya kängor eller iaf skor som rår på lite väta och slask innan de blir för kallt, converse funkar liksom inte. En ny jacka som är varmare än min höstjacka och svalare än min tjocka didrikssonsjacka måste jag ha om jag inte ska frysa ihjäl alternativt svettas ihjäl i höst. Nu är dessutom mitt balsam slut så jag nallar av mamma och on blir jätteirriterad för jag gör av med så mycke balsam. Jag är dessutom skyldig min kära mor 200 kr plus att jag har en cykel på reparation som jag måste betala, dvs minst 200 kr till. Mitt busskort tar slut om en vecka så då måste jag köpa ett nytt sånt också.
Och sen firar jag och Alex 1 år om tre veckor och jag vill köpa nått fint till honom.
Hur lyckas man få ihop allt det här på 1000 kr? Känns ganska kört.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0